loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 31 یکشنبه 29 دی 1398 نظرات (0)

انواع روش های صاف کردن مو

صاف کردن موها با دو روش امکان پذیر است:

1- روش ملایم و غیردائمی :

استفاده از سشوار یا اتوی مو ملایم ترین روش است زیرا حرارت، فقط پیوندهای هیدروژنی ضعیف را می شکند. در اثر حرارت، زنجیره های کراتینی تغییر ساختار داده و مو به شکل موقتی صاف می شود. متاسفانه زنجیره کراتینی بلافاصله پس از تماس مجدد با آب (در اثر عواملی چون رطوبت محیط، باران، تعرق و شستشو) به شکل طبیعی خود بر می گردد.و دوباره همان حالت قبل را می گیرد.

2- روش های شیمیایی دائمی و نیمه دائمی

صاف کننده های شیمیایی کلاسیک به شکلی غیرقابل بازگشت و با روشهای شیمیایی ، پیوندهای قوی دی سولفیدی مو را می شکنند. این روش برای موهای قفقازی (سفیدپوست ها) بیش از حد قوی است اما روی موهای آفریقایی به شکل رایجی استفاده می شود. چرا که به علت فرهای شدید و به هم ریختگی مو ها، بدون استفاده از مواد شیمیایی قوی نمی توان این فرهای ناخواسته را از بین برد.

 گلت کردن مو یکی دیگر از روشهای صاف کردن مو 

گلت کردن، یکی دیگر از روش های صاف کردن مو محسوب می­شود که با استفاده از این روش، ساختار فیزیکی مو به طور کامل تغییر می­کند. گلت کردن به دلیل استفاده از مواد شیمیایی موجب از بین رفتن رطوبت مو می­شود به همین دلیل مراقبت­های بعد از گلت برای فرد کاملا ضروری استروش های جایگزین بهتری از گلت کردن وجود دارد. به جرئت می توان گفت که کراتینه روشی کارآمد تر و بهتر از گلت کردن است به دلیل اینکه ساختار پروتئینی مو را از بین نمی­برد و حتی برای موهای آسیب دیده و دکلره شده نیز مناسب است . زمان برای روش گلت کردن بسیار مهم و حیاتی است و در صورتیکه بیشتر از نیم ساعت بر روی سر بماند، آسیب غیرقابل جبران به مو وارد خواهد کرد.به طور کلی میتونا گفت گلت کردن مو روش مناسبی برای صاف کردن مو نمی باشد و خطرناک است.

گلت صفر: برای صاف کردن موهای معمولی ، فر و موهایی که 30% وز هستند از گلت صفر استفاده می شود. برای موهای معمولی، نازک و کم پشت محصول گلت صفر را به مدت 25 دقیقه و بدون نیاز به حرارت دادن روی مو قرار می دهند.

گلت قوی:این گلت برای صاف کردن موهای به شدت فر و موهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی صاف کننده کاربرد دارد. محصول گلت قوی را روی موهای به شدت فر و پرپشت به مدت 30 دقیقه و بدون نیاز به حرارت قرار می دهند.

ریباندینگ مو 

در ریباندینگ مو ساختار مو تغییر پیدا می کند و حالت فر و مجعد موها از بین می رود. ساختار مو را مانند یک پله مارپیچ در نظر بگیرید که مواد ریباندینگ مو در بین این پله ها قرار میگیرد و پیوند هایی را که سبب ایجاد پیچش شده اند را از بین می برند. ریباندینگ به گونه است که برای افراد شیرده و باردار منع مصرف ندارد.ریباندینگ مو تنها بر روی موهای طبیعی قابل انجام است و افرادی که موهایشان رنگ شده و یا عملی بر روی موهایشان انجام داده اند، به هیچ وجه نباید از روش ریباندینگ برای صاف کردن مو استفاده کنند و می توانند از روش های دیگر صافی مانند گلوبال، نانوگلوبال و یا کراتین احیا استفاد کنند. مهم ترین مزیت ریباندینگ مو ، صافی مو به صورت دائمی می باشد که حتی اگر به صورت مادرزاد موهایی وز و فر داشته باشید می توانید موهای خود را برای همیشه صاف کنید.به طور کلی ریباندیگ روش نسبتا مناسبی برای افرادی که کار خاصی روی موهایشان انجام نداده اند می باشد.

صاف کردن مو ژاپنی

صاف کردن مو ژاپنی یا صافی دائم به روشی اطلاق می شود صورت سلامت کامل مو، طبیعی بودن، بدون رنگ و آسیب دیدگی، موی فر، وز و مجعد را کاملا صاف، لخت و شلاقی می کند . در صافی ژاپنیکیفیت و اصل بودن مواد مورد استفاده بسیار مهم و اثر گذار می باشد و در صورتی که با مواد تقلبی موجود در بازار ، عمل صافی مو انجام شود، آسیب دیدگی بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. و این آسیب دیدگی حتی بالاتر از آسیب دیدگی با دکلره (که موجب کش سانی، قطع شدن مو و پودر شدن مو) خواهد بود. عمل مواد گذاری و اتو کشی عملی تخصصی است و پیشنهاد می شود برای انجام کارصافی ژاپنی حتما به متخصصین این حرفه مراجعه کنید. ضمنا به دلیل بوی زیاد مواد و تخصصی بودن موادگذاری و اتوکشی استفاده از این مواد در منزل به هیچ وجه توصیه نمی شود.پس برای صافی ژاپنی حتما به اصل بودن مواد و تخصصی بودن کادر آرایشگاه توجه کنید.

کراتین با منشا حیوانی

کراتین حیوانی : یکی از انواع کراتین که بسیار خاص و غنی می باشد ، کراتین با منشا حیوانی است ترکیبات این نوع محصولات معمولا تشکیل شده از پوست حیواناتی مانند لاکپشت یا خرچنگ است.

کراتین با منشا گیاهی

کراتین گیاهی : اگر بدنبال تقویت ساقه مو هستید ، کراتین با منشا گیاهی یکی از مناسب ترین کراتین هایی است که میتوانید برای موهایتان استفاده کنید این نوع کراتین ، از صمغ درختان تهیه می شود.

کراتین با منشا شیمیایی

کراتین شیمیایی : این نوع کراتین ، دارای مواد شیمیایی و نگهدارنده است. البته در این مدل ، به علت وجود مواد شیمیایی استفاده از آن توصیه نمی شود. همچنین لازم به توضیح است که کراتین با منشا شیمیایی ، یکی از ارزان ترین محصولات در زمینه صاف کردن مو می باشد.

منبع:https://haftoyek.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 814
  • بازدید سال : 3,794
  • بازدید کلی : 12,629