loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 23 دوشنبه 14 بهمن 1398 نظرات (0)

مراقبتهای پوست عروس در فصل سرما
خارش، کشیدگی، اگزما، قرمزی، پوسته پوسته شدن پوست از پیامدهای خشکی پوست یا دهیدراته شدن پوست است. از این رو در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه مراقبت های پوستی عروس در فصول سرد سال بپردازیم. 
کرم ضد آفتاب
بیشتر افراد بر این باورند که  در فصول پاییز و زمستان نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نیست. در حالی که چنین تفکری کاملا اشتباه است. در فصول سرد سال هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. ولی با این تفاوت که SPF کمتری داشته باشد. استفاده از ضد آفتاب در فصول سرد سال به ویژه روزهای برفی از هر چیزی واجب تر است. رنگ سفید برف نور خورشید را با شدت منعکس می کند و اگر از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، پوستتان شدیدا آسیب پذیر خواهد شد. 
قرص امگا 3
در صورت ابتلا به خشکی پوست دست و صورت، از قرص امگا 3 استفاده کنید. حفظ شادابی و رطوبت پوست و کمک به خون رسانی، از فواید استفاده از قرص های امگا 3 است. البته بدون مشورت با پزشک از این قرص استفاده نکنید. 
استفاده از بخور سرد 
وسایل گرمایشی با کار کردن، رطوبت هوا را جذب کرده و از بین می برند. از این نظر هیچ فرقی با وسایل سرمایشی ندارند. بعضی از افراد بر این باورند که وسایل گرمایشی نظیر شوفاژ که گرم کردن آب، پایه آنهاست، نسبت به وسایل سرمایشی، کمتر موجب خشکی پوستتان می شود. حتما از دستگاه های مرطوب کننده هوا و بخور سرد در فصول زمستان و پاییز استفاده کنید. ماسک های روغن زیتون و عسل

ماسک های خانگی در حفظ رطوبت پوست نقش موثری دارند. از مواردی که به راحتی یافت می شود و می توانید از آن استفاده کنید، عسل و روغن زیتون است. می توانید از روغن نارگیل، بادام تلخ، آووکادو و روغن زیتون نیز استفاده نمایید. 
نوشیدن آب فراوان
بر اثر سردی هوا و کمتر عرق کردن نسبت به فصول گرم سال، احساس تشنگی بدن کاهش می یابد. به منظور نشاط پوست صورتتان و سلامتی گوارش خود، بایستی حداقل 7 لیوان آب طی روز بنوشید.
لوسیون بدن، کرم های مرطوب کننده و پاک کننده های مناسب
 کرم های آبرسان سنگین تر و قوی تر برای فصول گرم سال مناسب تر است و باید لایه ای ضخیم از آنها روی پوستتان داشته باشید. کرم های آبرسانی که رطوبت کمتری دارند، چربی و ماندگاری بیشتری هم دارند و بیشتر روی پوستتان باقی خواهند ماند. 
پس از صورت باید به شادابی و خوش رنگی لب های خود توجه داشته باشید. لب ها با توجه به جنس پوستشان، مستعد ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن هستند. ضمن اینکه رژهای مورد استفاده روی لبها، موجب تسریع در روند خشکی لب ها می شود. از نرم کننده ها و ویتامینه های لب به ویژه در فصل های سرد سال استفاده کنید. 
شست و شوی پوست
با توجه به اینکه در فصول سرد سال به منظور جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و انتقال ویروس ها، دست و صورت خود را میشوییم، قطعا پوست دچار خشکی می شود. از این رو باید از شستن دست ها با آب داغ پرهیز کرده و بعد از هربار شست و شو از لوسیون های بدن و کرم های شست وشو استفاده نمایید. 
پاک کننده های قوی هم روند خشکی پوست را سرعت می بخشند. در برخی مواقع قرمزی در سطح پوست و اگزما، از پیامدهای استفاده ازپاک کنده های قوی است. پیشنهاد می کنیم در فصول سرد سال به جای استفاده از صابون یا شامپو بدن، پن را انتخاب نمایید. چرا که از خاصیت قلیایی کمتری نسبت به صابون یا شامپوها برخوردار است. در نتیجه گزینه مناسبی برای پوست های خشک به شمار می رود. 
پیشگیری از سرماخوردگی
پیش از ابتلا به سرماخوردگی می توان با استفاده مداوم از اسپری ها و محلول های نمکی ضدعفونی کننده در بینی و مجاری تنفسی و نیز مصرف مداوم ویتامین ث، تا حدی از سرماخوردگی در امان ماند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی، به جای استفاده از دستمال کاغذی از دستمال های پارچه ای نرم استفاده نمایید. چرا که سرما خوردگی و آبریزش بینی موجب آسیب پذیر شدن پوست بینی شده و استفاده مداوم از دستمال کاغذی نیز، پوست بینی را آسیب پذیرتر می کند. 
برای اینکه میکاپ زیبایی داشته باشید از پوستتان محافظت نمایید. پوست خشک و دهیدراته با گذشت زمان، تیره و چروک خواهد شد. از این رو با توجه به اینکه پس از جشن عروسی تان مراسمی نظیر: پاگشا و پاتختی پیش رویتان است، باید مراقب سلامت پوستتان باشید. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 128
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 818
  • بازدید سال : 3,798
  • بازدید کلی : 12,633