loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 24 سه شنبه 06 اسفند 1398 نظرات (0)

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو را بشناسید.

برخی میوه‌ها دارای خواص درمانی زیادی برای پوست هستند و روغن‌شان حامل مواد مغذی و تقویتی برای مراقبت از پوست و مو است. قبل از انتخاب هر روغن گیاهی، پوست خود را بشناسید چرا که روغن مناسب پوست خشک به هیچ وجه برای یک پوست چرب مفید نخواهد بود. روغن‌ها باعث درخشندگی و طراوت پوست می‌شوند و انواع مختلف روغن وجود دارد که هر کسی بر حسب نوع پوستش یکی از آنها را استفاده می‌کند. و بطور کلی هر روغن مناسب نوع خاصی از از انواع پوست چرب و خشک و .... است.
خواص انواع روغن های گیاهی برای پوست
روغن زیتون
روغن زیتون از میوه زیتون به دست می‌آید که حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان بوده و با خاصیت مرطوب‌کنندگی برای انواع پوست مفید است. روغن زیتون را می‌توان برای درمان خشکی پوست، درمان جوش صورت، پاک کردن آرایش، خاصیت ضد چروک، درمان آفتاب سوختگی، اسکراب طبیعی لب، درمان خشکی و پینه‌های کف پا، درمان سیاهی دور چشم و… استفاده کرد.
روغن کنجد:
جوان سازی پوست صورت :مقادیر بالای ویتامین E موجود در روغن کنجد از اکسیداسیون سلول های پوست جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان سزامول موجود در روغن کنجد باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن کنجد به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. همچنین مقادیر بالای ویتامین E، ویتامین D و ویتامین های B موجود در روغن کنجد برای درمان جای جوش مفید هستند. 

روغن بادام:

روغن بادام سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است و به دو شکل روغن بادام شیرین و تلخ وجود دارد.
روغن بادام تلخ برای پوست چرب مفید است و با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست اثر لایه‌برداری داشته و به درمان جای جوش و لک صورت کمک می‌کند. روغن بادام تلخ حاوی آمیگدالین است، در این ماده اسید هیدروسیانیک سمی وجود دارد که مصرف خوراکی آن برای بدن بسیار مضر و خطرناک است.
خواص روغن بادام زمینی : حدودا ۲۵% پروتئین دارد.
حاوی ویتامین F است.کلسترول ندارد و برای افرادی که چربی خون دارند مفید است.از جمع شدن چربی در جداره‌ی رگ‌ها جلوگیری می‌کند.به‌ صورت خالص یا مخلوط با روغن زیتون مصرف غذایی و دارویی دارد.مالیدن این روغن قبل از حمام بر پوست سر برای رفع شوره سر و ریزش مو مفید است.

روغن نارگیل:
روغن نارگیل به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای تقویت و مراقبت از پوست و مو است. روغن نارگیل در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی تقریبا هیچ عارضه‌ای را به همراه نداشته و برای درمان ترک لب، مرطوب کردن پوست، درمان ترک‌ها و پینه‌های پا، درمان پسوریازیس و اگزما و زخم‌های پوستی، درمان آکنه و جوش صورت، خواص ضدپیری و درمان سیاهی دور چشم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد روغن نارگیل پوست را مرطوب می‌کند و خواص پاک‌کنندگی و درمانی هم دارد.
مقدار کمی از این روغن را در کف دست بریزید و به هم بمالید تا آب شود، بعد صورت و جا‌های دیگری را که می‌خواهید با آن ماساژ دهید تا از پوست‌پوست‌شدن و خارش و خشکی پوست راحت شوید. بگذارید روغن نارگیل ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد اضافات آن را با دستمال پاک کنید یا با آب گرم بشویید. از روغن نارگیل برای زدودن آرایش و مالش پوست صورت نیز مفید است.
روغن سیاهدانه
این روغن در درمان اگزما و پسوریازیس، درمان زخم و کاهش چین و چروک پوست صورت بسیار موثر بوده و رطوبت و آب‌رسانی به پوست را بهبود می‌بخشد و باعث نرم شدن پوست می‌شود.روغن سیاه‌دانه رطوبت‌رسان مو است و به درمان ریزش و سفیدی مو کمک می‌کند. این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند برای پیشگیری و درمان روماتیسم مفید باشد. برای بهره‌مند شدن از خواص روغن سیاه دانه برای مو می‌توان آن را به صورت مستقیم روی موها استفاده کرد تا نرمی و درخشندگی مو افزایش پیدا کند. سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.
سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.با تهیه ماسک‌های حاوی انواع روغن‌های گیاهی و یا استفاده از آنها بدون ترکیب با مواد دیگر می‌توانید بهترین مراقبت را از پوست صورت و بدن خود انجام دهید.

منبع:https://haftoyek.com

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 752
  • بازدید سال : 3,732
  • بازدید کلی : 12,567