loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 32 سه شنبه 06 اسفند 1398 نظرات (0)

بیشتر خانم ها هنگام مراجعه به فروشگاه های آرایشی بهداشتی می گویند یک رنگ مو به من بدهید. در حالی که می توانند رنگ مورد نظرشان را انتخاب نمایند. اغلب رنگ موهایی که انتخاب می کنید رنگ های اکسیداسیون دائم هستند. انواع رنگ مو عبارتند از: رنگ موهای موقت و نیمه موقت
به طور کلی معمولا رنگ موهای موقت رنگ طبیعی مو را براق تر نشان می دهند. همچنین تغییرات زیادی را در رنگ مو به وجود نمی آورند و به آسانی با شستشو از بین می روند. رنگ موهای موقت از زردی زردی مو کاسته و تندی موهای سفید را هم کم می کنند. رنگ موهای موقت در انواع رقیق و غلیظ موجود می باشند. 
به طور کلی رنگ هایی که در رقیق ها به کار می روند، اغلب رنگ های تضمین شده و مصنوعی تصفیه شده ای است که از لحاظ ایمنی تست شده و برای استفاده در داروها، غذاها و لوازم آرایشی توسط سازمان غذا و دارو FDA مورد تایید قرار گرفته است. به دلیل بی خطر بودن بیشتر این محصولات معمولا اجباری برای انجام تست پاچ وجود ندارد و روی جعبه رنگ مو هم چیزی در این مورد نوشته نشده است. در تست پاچ رنگ مو اغلب 48 ساعت پیش از استفاده روی بخش کوچکی از پوست دست قرار داده شده و بعد از نیم ساعت شسته می شود.اسیدهای ضعیفی در رنگ موهای رقیق وجود دارد که قدرت جذب رنگ مو را بیشتر می کند. در بعضی از فرآورده ها امکان دارد افزون بر رنگ های تضمین شده، رنگ های ترکیبی دیگری هم داشته باشند که برچسب بسته بندی این فرآورده های آرایشی، تذکرات لازم را برای احتیاط درج کرده اند. بیشتر این موارد هم برای رنگ کردن و هم مدل دادن مو مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر فرآورده ها به صورت ژل، موس یا اسپری تهیه شده اند. بعضی از آنها برای ایجاد رنگ های آبی، قرمز، صورتی، طلایی نقره ای و رنگ های فانتزی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. نقطه قوت این محصولات در این است که همچون یک پوشش روی موها قرار گرفته و به آسانی از بین می رود.
رنگ موهای نیمه موقت
این رنگ موها بعد از 4 یا 5 مرتبه شسته می شوند. در واقع جای نگرانی وجود ندارد. عکس العمل های آلرژی ایجاد شده توسط این رنگ موها نسبت به رنگ موهای دائمی کمتر است. همچنین نیازی به ماده اکسید کننده یا آمونیاک که برای رنگ های اکسیداسیون ضروری هستند ندارند. از این رو مصرف آنها راحت تر بوده و از رنگ های اکسیداسیون ملایم تر می باشند. طرز استفاده از این رنگ موها نیز راحت تر است. این نوع رنگها مانند شامپو به موها مالیده می شود و شسته می شود. معمولا این رنگ موها مایع هستند و تعداد اندکی هم به شکل موس موجودند.
به علت نفوذ کامل رنگ به رنگ مو، موها کاملا رنگ می گیرند. همچنین برعکس رنگ های موقت به لباس و... مالیده نمی شوند و براساس دفعات مصرف و فاصله میان آنها، برای رنگ کردن فوری مو، مورد استفاده قرار می گیرند.
رنگ های نیمه دائم از بلوند خاکستری تا مشکی معمولی موجود هستند. رنگ های دودی، نقره ای و طیف متنوعی از رنگ خاکستری وجود دارند. 
این رنگ ها بیشتر برای پوشاندن موهای سفید زمانی که موهای سفید از 40 درصد کمتر باشد منتشر می گردد. همچنین به منظور از بین بردن رنگ های خاکستری یا زرد و سفید کردن آنها مورد استفاده قرار میی گیرد. ضمن اینکه به منظور طراوت بخشی به رنگ مو در دوره های استفاده از رنگ های دائمی یا برای بیشتر شدن درخشندگی موی طبیعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگها برای موهای دکلره شده پیشنهاد نمی شود. تعداد موارد عکس العمل های آلرژیک بسیار پایین است و بیشتر در افرادی که به رنگ های اکسیداسیون حساسیت دارند مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد دارید از این محصولات استفاده نمایید، تمام جزئیات موجود روی رنگ مو را مطالعه کرده و سپس پیش از هربار مصرف، پاچ تست انجام بدهید. چینی ها سه هزار سال پیش برای نخستین بار، از رنگ های گیاهی برای رنگ مو استفاده می کردند. 
رنگ های گیاهی مدتها بعد در کشورهای آسیایی شناخته شد که خضاب، بابونه، رناس و حنا از مهم ترین آنها بود. قرمز، نارنجی و زرد از رنگ های گرم و سرد زنده و شفاف می باشند که چشم آنها را زودتر تشخیص می دهد و نزدیک به خود می بیند. آبی، سبز و بنفش از رنگ های سرد می باشد که کدر و مات بوده و چشم آنها را زودتر می بیند. پوست های گندمی و تیره و افراد لاغر بهتر است از رنگ های گرم استفاده کنند. همچنین رنگ های سرد برای پوست های سرخ و سفید و روشن و اشخاص چاق مناسب می باشد. از نظر رنگ پوست و ظاهر، به دو دسته تقسیم می شود و باید ضد هم باشند تا هم را خنثی نمایند. 
شرابی، شاه بلوطی، طلایی، بادامی، آجری و فندقی و مسی از رنگ های گرم می باشد. بلوند زیتونی، صدفی، خاکستری، قهوه ای مات و بلوند دودی از رنگ موهای مناسب برای پوست های روشن می باشد. دسته گرم افرادی که اندام چاقی دارند و دسته سرد افرادی که لاغر اندام هستند را در خود جای می دهند. 
حتما برای رنگ کردن موهای خود به آرایشگاه مراجعه نمایید. در صورتی که می خواهید خودتان در خانه موهای خود را رنگ کنید حتما موارد زیر را انجام بدهید. 
حتما تست رنگ 24 ساعته را روی پوست خود انجام بدهید.
برای اینکه در مورد حجم اکسیدان و مدت استفاده از آن اطلاع داشته باشید، دستورالعمل درج شده روی قوطی رنگ مو را با دقت مطالعه نمایید.
اگر موهای سفیدتان بیشتر از 50 درصد است رنگ های اصلی را انتخاب نمایید. 
رنگ پوست و چشمان خود را نیز در انتخاب رنگ مو در نظر بگیرید.
رنگ موها در دو گروه رنگ های موقت و اکسیداسیون طبقه بندی می شوند. رنگ های موقت فاقد احتیاج به پراکسید هیدروژن هستند. به علت کوچک بودن دانه های رنگی به آهستگی وارد فولیکول های مو شده و زیر پولک ها جای می گیرد. به دلیل عدم انجام واکنش های شیمیایی با یک یا دومرتبه شامپو کردن، رنگ موها از داخل موها خارج می شوند. اما رنگ های اکسیداسیون به پراکسید هیدروژن نیازی ندارند و خود در دو گروه رنگ های دائمی و نیمه دائمی طبقه بندی می شوند. رنگ های دائمی به ژله شباهت دارند و پس از 12 تا 15 بار شامپو کردن موها، به آهستگی از موها خارج می شوند. رنگ موهای دائمی به کرم یا خمیر شباهت دارند و با واکنش های شیمیایی وارد ساختمان مو شده و بعد از ترکیب شدن با دانه های رنگی طبیعی مو، رنگدانه های بزرگتری را به وجود می آورد. این دانه های رنگی مصنوعی بعد از ترکیب شدن با دانه های رنگی طبیعی مو، دانه های بزرگتری را ایجاد می کند که به شکل دائمی در مو باقی بماند. 
پوشش دهی کامل موها
خواص پایداری بیشتر
ایجاد شفافیت و درخشندگی 
به وجود آوردن حالت نرمی در مو
بالاترین سازگاری پوستی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 238
  • بازدید ماه : 908
  • بازدید سال : 3,888
  • بازدید کلی : 12,723