loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 24 دوشنبه 09 دی 1398 نظرات (0)

آماده سازی صورت
1. هر نوع آرایش قبلی را برطرف کنید. زمانیکه آرایش می کنید، لازم است که با پالت تمیز شروع کنید. هر نوع آرایشی که از قبل دارید را پاک کرده و هر نوع اثر آرایش قبلی را بشویید. اگر سعی کنید که برروی آرایش قبلی، آرایش کنید (غیراز موارد تکمیل آرایش)، قیافه نهایی شما، غیر عادی تر از زمانی خواهد شد که برروی صورت تمیز آرایش می کنیدو پوستتان ضخیم خواهد شد. همچنین شما نیازمند تمیز کردن بقایای آرایش هستید تا از پرشدن منافذ پوست و تحریک آن جلوگیری کنید. شما می توانید از آرایش پاک کن خوب یا روغن بچه ملایم استفاده کنید تا از بقایای آرایش خلاص شوید.
- در ذهن خود داشته باشید که همیشه در پایان روز باید آرایش خود را پاک کنید؛ خوابیدن با آرایش، منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث چین و چروک و لکه می شود.
2. صورت خود را بشویید. به همان دلیلی که باید آرایش قبلی را پاک کنید، باید صورت خود را نیز بشویید. از تمیزکننده صورت ملایم استفاده کنید تا به آرامی صورت خود را بشویید، حداقل یک دقیقه برای ماساژ صورت خود وقت صرف کنید تا قبل از اینکه با آب خنک صورت خود را بشویید، تمام باکتریها و سلولهای مرده پوست در منافذ را خارج سازید. صرفنظر از نوع پوست خود، از مرطوب کننده استفاده کنید.
3. صورت خود را آماده کنید. قبل از اینکه هر نوع آرایشی را اضافه کنید، نیازمند آماده سازی صورت خود هستید. هدف از آماده کردن صورت، بهبود نمود آرایش و افزایش مدت زمان دوام آن است. شما می توانید پرایمر را با انگشتان خود اعمال کرده و با مقدار کمی، کل پوست صورت خود را پوشش دهید.
4. یک لایه فاندیشن اعمال کنید. چندین نوع فاندیشن وجود دارد اما همه آنها به یک روش اعمال می شوند. فاندیشن مایع، کرم و پودری که همگی برای ایجاد رنگ یکنواخت و ایجاد پایه یکدست برای کل آرایش استفاده می شوند. از قلم مو یا اسفنج مرطوب زیبایی برای اعمال فاندیشن روی صورت خود استفاده کرده و در صورت نیاز برای گردن و لاله گوش خود نیز استفاده کنید. در ذهن خود داشته باشید که فاندیشن شما باید همرنگ پوست طبیعی شما باشد نه خیلی تیره و نه خیلی روشن. فاندیشن به شما کمک می کند تا رنگ سینه، گردن و صورت شما، متفاوت از جاهای دیگر بدن شما نباشند.
- می توانید از قلم موی کانسیلر برای اضافه کردن فاندیشن بیشتر جهت پوشش لکه های خود استفاده کنید.
- فاندیشن مایع را می توان با نوک انگشتان اعمال کرد، البته اینکار باعث وارد شدن باکتریهای بیشتر به پوست شما و جوش زدن در آینده می شود.
5. کانسیلر خود را اعمال کنید. هدف از اعمال کانسیلر، یکنواخت سازی بخشهای غیریکنواخت پوست می باشد که ناشی از لکه ها یا تیرگی های زیرچشم می باشند. شما می توانید از کانسیلر کمی روشنتر از پوست خود برای روشن کردن بخشهای تیره یا بخشهای بلند صورت خود استفاده کنید. از قلم موی کانسیلر یا نوک انگشت (تمیز) خود برای زدن کانسیلر به مناطق زیر چشمی به شکل بالا به پایین و مثلثی، به پایین برآمدگی بینی، گونه، مرکز پیشانی و بالای لب بالایی خود استفاده کنید. شما می توانید از کانسیلر هم رنگ پوست خود برای پوشش بخشهای قرمز یا روی نقاط تیره یا جوش استفاده کنید. لبه های کانسیلر را طوری بزنید که با فاندیشن بشکل یکدست درآید.
6. فاندیشن و کانسیلر خود را فیکس (تثبیت) کنید. این مرحله اختیاری است. اما اگر شما بدنبال آرایش با دوام و بدون چروک هستید، باید از پودر فیکساتور (تثبیت کننده) برای تثبیت فاندیشن و کانسیلر در محل خود استفاده کنید. از اسفنج مرطوب زیبایی برای برداشتن پودرهای اضافی و فشار به منطقه زیر چشم استفاده کنید سپس به آرامی با قلم مو بخشهای اضافی را تمیز کنید. از قلم موی پر و بزرگ برای پوشش کل صورت خود با پودر فیکساتور شفاف استفاده کنید. این مرحله بویژه زمانی مفید است که از فاندیشن مایع استفاده کنید، چون به تثبیت فاندیشن و برطرف کردن هر نوع درخشش و چسبناکی کمک می کند.
7. اعمال های لایت. زمانیکه فاندیشن شما کامل شد، این احتمال وجود دارد که به خاطر رنگ یکنواخت، صورت شما بدون برجستگی و تخت به نظر بیاید. جهت ایجاد عمق در صورت خود، نیازمند این هستید که تصور نقاط برجسته و سایه دار را ایجاد کنید. می توانید از کرم (قبل از اعمال تثبیت کننده باید بزنید) یا پودر های لایت برای روشن کردن عمیق ترین بخشهای صورت خود استفاده کنید: گوشه های داخلی چشم ها، زیر ابروها، وسط کمان لب بالا، و بالا و کناره های استخوان گونه. این کار باعث می شود تا روشن تر و بشاش تر دیده شوید.
- شکل 3 را روی استخوان گونه خود، داخل ابروهای خود و بالای پیشانی خود برای ایجاد های لایت کامل ایجاد کنید.
- می توانید از انگشتان یا قلم موی های لایت کوچک برای اعمال های لایت استفاده کنید.
8. با استفاده از برجستگی، عمق ایجاد کنید. در مقابل ایجاد های لایت در صورت، کانتور کردن می باشد که استفاده از پودری می باشد که کمی تیره تر از پوست واقعی شما باشد (متفاوت از برنزه)، یعنی اعمال به بخشهایی از صورت که می خواهید خیلی کوچک دیده شوند یا دیده نشوند. معمولا، شما باید زیر استخوان گونه و چاله گونه ها، کناره های بینی و زیر خط فک خود را کانتور سازید. شما می توانید پیشانی بزرگ خود را با اعمال کانتور در منطقه نزدیک به به خط رویش مو، پیشانی بزرگ خود را کوچک کنید. این کار باعث می شود تا صورت شما باریک تر و درازتر دیده شود و بدون فاندیشن بطور طبیعی سایه هایی ایجاد کند. بعد از کانتور کردن صورت خود، می توانید از برنزه استفاده کنید تا رنگ پوسستان تیره شود. از قلم موی بزرگ برنزه کردن استفاده کنید و با استفاده از برنزه کننده، جاهایی که کانتور کرده اید را صاف کنید.
9. اعمال رژگونه. مرحله نهایی در آماده سازی صورت، زدن رژگونه به گونه ها می باشد. گونه های هر فرد دارای کمی رنگ است اما این رنگ بین افراد متغیر است. رژگونه را با قلم موی بزرگ روی گونه های خود اعمال کنید (بخش دایره ای که به هنگام خندیدن ظاهر می شود). رژگونه غلیظ اعمال نکنید، فقط به حدی باشد که رنگ صورت را طبیعی نشان دهد.
10. ابروهای خود را پر کنید. این مرحل، بسته به پر بودن ابروهای شما اختیاری است اما بطور کلی برای افرادی توصیه می شود که ابروهای نازک و کم پشتی دارند. رنگ مداد ابرو، پودر یا پمادی را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ موی طبیعی شماست. از طریق حرکات کوچک هاشور شبیه مو، به ترسیم کناره های ابروی خود بپردازید و سپس با استفاده از ضربات کوچک، داخل آن را پر کنید. در همان جهت رشد مو حرکت کنید و سپس با استفاده از ژل ابروی روشن یا رنگی، آن را برای تمام روز تثبیت کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 105
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 791
  • بازدید سال : 3,771
  • بازدید کلی : 12,606