loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 27 یکشنبه 13 بهمن 1398 نظرات (0)

راه های درمان جوش صورت

زمانی که صحبت از مشکلات پوستی و جوش ها و آکنه ها می شود، از خجالت آورترین آنها جوش باشند که اکثر افراد در یک دوره ای از زندگی خود با آن مواجه بوده اند.آکنه که بعنوان زیتس نیز شناخته می شود، در همه قسمت های بدن ظاهر می شود. طبق مطالعات انجام شده، حدود 80درصد نوجوانان، 3درصد مردان بزرگسال و 12 درصد زنان بزرگسال را در طول زندگی، تحت تاثیر قرار می دهد.
جوش ها چه هستند؟
جوش یک بیماری است که غدد چربی پوست را درگیر می نماید. منافذ کوچک روی پوست شما در زیر پوست با غدد چربی در ارتباط می باشد. این غدد یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می نمایند. منافذ از طریق کانال هایی به نام فولیکل با غدد در ارتباط هستند و همیشه به هم مربوط می شوند.
داخل فولیک ها این ماده روغنی سلولهای مرده پوست راه به سطح پوست انتقال میدهند یک موی نازک معمولاً از طریق فولیکول در سطح خارجی پوست رشد مینماید.
هنگامی که فولیکول یک غده پوستی مسدود میگردد یک جوش رشد می نماید. اغلب جوش بر روی صورت، گردن، کمر، سینه و شانه ها دیده میشوند. جوش یک مشکل جدی تهدید کننده حیات نیست، اما میتواند منجر به ایجاد زخم گردد .و جلوه ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند.
چیزی که می‌خواهیم به آن برسیم این است که درمان‌های طبیعی، راه خوبی برای درمان یا جلوگیری از پیشرفت جوش و آکنه هستند. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند یک قدم به عقب بردارید و بفهمید که واقعا چه اتفاقی برای پوست‌تان می‌افتد و شما چطور باید با آن کنار بیایید.

بهترین راه و آسان ترین راه برای درمان جوش  صورت استفاده از کرم ضدجوش موجود در سایت هفت و یک می باشد.

هرچه زودتر از یخ استقاده کنید
اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.
نحوه استفاده از یخ برای درمان جوش
یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.
چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.
نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید،جوش  در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.
پوست موز
موزها سراسر فایده و خاصیت هستند و این خوبی‌ها به بخش خوردنی آنها محدود نمی‌شود. پوست موز حاوی ماده‌ای به نام لوتئین است که آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی و کاهش‌دهنده‌ی تورم و التهاب است. همچنین رشد سلول‌های سالم را تحریک می‌کند. پس استفاده از پوست موز بر روی صورت‌تان می‌تواند قرمزی و التهاب جوش‌ها را کم کند و آنها را کم‌رنگ‌تر نشان دهد. تازه، این استفاده از پوست موز، احتمالا می‌تواند مفیدتر از انداختن آن سر راه دوست‌تان باشد تا روی آن سُر بخورد.
موادی که نیاز دارید:
یک عدد موز
طرز استفاده :
پوست موز را بکنید و موز را بخورید .پوست آن را با حرکات دایره‌وار و دورانی روی تمام صورت‌تان بکشید. وقتی احساس کردید کل صورت‌تان را پوشش داده‌اید بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید.

تونر جادویی ضد جوش
آویشن ارگانیک خشک: برای کشتن باکتری های ایجادکننده آکنه
سرکه سیب: آنتی باکتریال و پاک کننده پوست
آب آلوورا: مرطوب کننده، آبرسان و تنظیم کننده ph پوست
برگ آویشن را خرد کرده و سپس درون شیشه در دار ریخته و شیشه ها را تا نیمه با برگ های آویشن پر کنیم ، سپس روی آن سرکه ریخته تا آویشن ها دوسانت از ته شیشه فاصله بگیرند. چند بار با قاشق آویشن ها را فشار دهید تا کاملا در سرکه فرو بروند. در نهایت در شیشه را ببندید و آن را در مکانی تاریک و خنک حدود ۲ هفته قرار دهید؛ یادتان باشد که هر ۲ روز یک بار سراغ شیشه بروید و حسابی آن را تکان دهید. بعد از ۲هفته با یک صافی آویشن ها را از مایع جدا و بعد مقداری از آن را به نسبت ۲ به یک با آب آلوورا مخلوط کنید و خوب هم بزنید. حالا تونر شما آماده است؛ ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست صورت امتحان کنید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید حساسیت دارید یا نه؛ اگر حساسیت نداشته باشید می توانید آن را روزانه با یک پنبه به تمام قسمت های پوست بمالید.این تونر ضد جوش واقعا معجزه میکند . خواص ضد باکتریهای زیادی دارد که باعث درمان مشکلات جوش زدن پوست شما می شود.

منبع:https://haftoyek.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 133
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 823
  • بازدید سال : 3,803
  • بازدید کلی : 12,638