loading...
آرایشگران ماهر
صدف بازدید : 50 سه شنبه 19 فروردین 1399 نظرات (0)

 

آیا می دانستید نبستن سوتین عوارض دارد ؟
از عوارض نبستن سوتین می‌توان به افتادگی سینه، کمر درد، درد کتف و شانه اشاره کرد. سوتین واژه‌ای فرانسوی به معنی پشتیبان و حامی است (معادل Support در زبان انگلیسی) و می‌تواند بهترین دوست شما شده و یا به بدترین دشمن شما تبدیل شود.
همه خانم‌ها در سنین نوجوانی با چالش جدید بستن سوتین مواجه می‌شوند. باید به دختران نوجوان اطلاعات درست از فواید بستن سوتین مناسب دهیم تا با انتخاب درست از مشکلات آینده پیشگیری کنند. در ادامه عوارض نبستن سوتین را برای شما بازگو می‌کنیم.

مهمترین عوارض نبستن سوتین 
یک سینه بند خوب، در صورتی که مناسب‌ترین سایز را برای خود انتخاب کرده باشید، می‌تواند از ایجاد بسیاری از مشکلات در شما جلوگیری کند.
۱. افتادگی سینه در انتظار شما خواهد بود!
نکته‌ جالب این است که از هر ۱۰ خانم، ۷ تا ۸ نفر سایز درست سینه بند مناسب خود را نمی‌دانند و برای همین از سوتین‌های نامناسب استفاده می‌کنند که باعث آسیب رسانی در گذر زمان خواهد شد. چه سوتین گشادی باشد که معمولاً تنتان می‌کنید و چه سوتین ورزشی‌تان، اگر سینه‌هایتان به خوبی نگه داشته نشوند، دچار افتادگی خواهند شد. هرچه تکان‌های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن‌ها بیشتر دچار فشار خواهند شد؛ بنابراین بهتر است از سینه‌بندی استفاده کنید که درست اندازه سینه‌هایتان باشد و شکل آن را به خوبی حفظ کند.
۲. بروز مشکل شیردهی در آینده
بسیاری از دختران جوان برای بزرگتر نشان دادن سینه‌ها و یا کوچک نشان دادن آن‌ها از سایز‌های بزرگتر و یا کوچکتر استفاده می‌کنند که این کار در طولانی مدت می‌تواند باعث بد فرم شدن آن‌ها و حتی اشکال در غدد شیردهی شود و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند. سینه‌ها عضله ندارند. از چربی، بافت همبند و غده‌های تولید شیر ساخته شده اند و نیاز به مراقبت صحیح دارند تا شکل خوب خود را حفظ کنند.
۳. از بین رفتن اعتماد به نفس در سنین بالاتر!
داشتن سینه‌های شل و آویزان در بین بانوان، به ویژه در سنین میان سالی، مشکلی رایج است. با وجود این که این مسئله هیچ تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند به خاطر اثراتی که روی شکل ظاهری افراد می‌گذارد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.
۴. قوز کمر و گردن را فراموش نکنید
یکی دیگر از عوارض نبستن سوتین آسیب به اندام‌های مرتبط با ستون فقرات است. نبستن سوتین مناسب باعث فشار به کمر و مهره‌های آن می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد قوز و کمر درد باید از سوتین مناسب برای اندام خود استفاده کنیم. سوتین‌های نامناسب و تنگ حس راحتی را از شما و بدن تان می‌گیرد. بعد از مدت زمانی شما با احساس درد در ناحیه گردن و کتف تان متوجه مشکلات و آسیب‌های به وجود آمده می‌شوید. برای جلوگیری از گرفتگی ماهیچه‌های گردن و دوش سایز مناسب خود را انتخاب کنید.
از چه سنی بایدسوتین بست ؟
دوران بلوغ معمولا بین 9 تا 13 سالگی آغاز می شود. هورمون هایی مثل استروژن تغییراتی - بزرگ شدن سینه ها - در بدن تان می دهند.

چه زمانی بایدسوتین واقعی بپوشم؟

روزهای اول پوشیدن سینه بند خجالت زده خواهید شد. احساس تان طبیعی است و پس از چند هفته از میان خواهد رفت. زمان مناسب پوشیدن سینه بند واقعی را مادر و خواهر بزرگ تر اعلام خواهند کرد. نگران تغییر اندازه و رنگ نوک سینه ها نباشید.
رشد پستان ها در بیشتر از 85 درصد از دخترها یکی از نخستین نشانه های بلوغ است. پستان ها در بیشتر دخترها بین نه تا سیزده سالگی شروع به رشد می کند. برای درجه بندی رشد پستان ها ، راهنمای مشخصی وجود دارد که درجه بندی بلوغ جنسی نامیده میشود.
رشد پستان ها پنج مرحله دارد. مرحله ی نخست دختر نابالغی است که پستان ندارد و مرحله ی پنجک زن جوانی است که پستان هایش کاملا شکل گرفته است.
عبور از مراحل رشد پستان تدریجی است و میتواند چهار تا پنج سال طول بکشد اما روند این رشد در نزد بعضی از دخترها سریع تر است و در یکی دو سال به بلوغ کامل میرسند. ولی به هر حال برای تسریع یا کاهش آهنگ این رشد هیچ راهی وجود ندارد.
دخترها در مراحل خیلی ابتدایی رشد پستان ها در ناحیه ی زیر نوک پستان برجستگی کوچکی را احساس می کنند و ممکن است این قسمت از بدنشان کمی حساس باشد که در واقع کاملا طبیعی است. بافت غده ای که بعدها برای کودک شیر تولید میکند در آنجا قرار دارد.
بزرگتر بودن یک پستان از پستان دیگر نیز چیزی غیرمعمول نیست. نابرابری اولیه ی اندازه ی پستان ها امری رایج است و معمولا هر دو پستان در نهایت به یک اندازه رشد میکنند با وجود این عدم تقارن جزئی در پستان های کامل غیرمعمول نیست.
بعضی از دخترهای ده – دوازده ساله نگران اندازه ی پستان های کامل خود هستند. در چنین شرایطی به دخترتان اطمینان بدهید که رشد پستان هایش درست به اندازه ای خواهد بود که برای او مناسب است و هیچ کاری نمیتواند بر شکل طبیعی پستان های او تاثیر بگذارد.
رشد پستان ها هم مانند قد، شکل بدن و رنگ چشم از نظر ژنتیکی از پیش تعیین شده است.

پوستم تغییر می کند؟

پوست صورت بیش از 85 تا 90 درصد دخترها در سنین بلوغ پر از جوش است. بروز جوش اولین نشانه قابل توجه آغاز بلوغ است. این جوش ها ممکن است در سایر نقاط بدن - بالای قفسه سینه و ... - نمایان شوند. بهتر است برای تمیز نگه داشتن پوست بدن تان به پزشک مراجعه کنید.
چه زمانی باید نوار بهداشتی تهیه کنم؟

زمان تهیه و استفاده از نوار بهداشتی 9 تا 16 سالگی است. نگران تاخیر آغاز عادت ماهانه تان نباشید. آغاز قاعدگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای استفاده صحیح از نوار بهداشتی بهتر است با مادر و خواهر بزرگ تر مشورت کنید.
ما در این مقاله سایت هفت و یک انواع سوتین شیک عروس و سوتین شیردهی بارداری و سوتین طرح پرچم و سوتین طرح لی و سوتین دخترانه شیک و سوتین دانتل فنردار و سوتین تابستانی و سوتین بدون بند مجلسی و سوتین بافتنی و سوتین اسفنجی فانتزی و سوتین برای لباس دکلته و سوتین بافتنی با قلاب و سوتین پشت طرح دار و سوتین پولک دوزی شده و سوتین پروانه ای خوب و سوتین دست دوز را به شما معرفی می کنیم.

منبع:https://haftoyek.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 333
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 307
  • بازدید ماه : 1,133
  • بازدید سال : 5,062
  • بازدید کلی : 13,897